Podd: Marknadsföring som säljer

Erik Modig söker svaret på hur du uppnår högsta möjliga effekt och effektivitet med dina marknadsföringsinvesteringar. I första säsongen möter Erik tio VD:ar på olika marknadsföringsbyråer för att mjölka dem på deras bästa tips för hur man lyckas med deras specifika typ av marknadsföring. Gästerna går igenom hur du lyckas med reklam, PR, digitalt, automation, sponsring, growth, media, upplevelser, personalisering, varumärke och annat som bidrar till tillväxt på kort och lång sikt. Lär dig hur du får ut det mesta möjliga från alla olika typer av byråer. Podcasten är för dig i ledningsgrupp som vill lära dig mer om området, eller för dig som är chef/har chefsambitioner inom marknadsföring.

4 - Så skapar ni en fantastisk brand experience

Cecilia Sandström och Shirin Aliyar, VD Ciceron Group

Hur smakar och luktar ert varumärke? Frågan är mer relevant än någonsin när digitaliseringen gör att den verkliga upplevelsen är ett ännu viktigare verktyg för att sätta ett djupt intryck hos kunder och anställda. Cecilia Sandström och Shirin Aliyar, båda VD på Ciceron Group, ger er alla tips och tricks för att lyckas med er nästa brand experience. Tillsammans med Erik går de igenom när, varför och hur event och upplevelser bidrar till företags tillväxt.

3 - Så lyckas ni med B2B marknadsföring
Ulf Vanselius, VD Pyramid

Hur lyckas svenska industriföretag med att höja sin marginal med 10-20 procent? Tillsammans med Ulf Vanselius, vd på B2B byrån Pyramid rätar Erik ut alla frågetecken om hur B2B bolag ska lyckas med sina reklaminvesteringar. Ulf delar med sig av års av erfarenhet från en av Sveriges mest framgångsrika byråer och ger konkreta tips hur företag ska lyckas att sälja mot andra företag.

2 - Så lyckas ni med personalisering
Emma Storbacka, VD Avaus

Hur effektiviserar man marknad och sälj med hjälp av data och automatiseringar? Tillsammans med Emma Storbacka, VD på Avaus pratar Erik om vikten av att förstå och alltid hålla fokus på kunden. Emma förklarar varför Avaus kan ses som en effektiviseringsbyrå och varför frågan “vem äger kunden internt” är helt avgörande för att lyckas med modern marknadsföring.

1 - Så balanseras performance och varumärke
Arash Gilan, VD Viva Media

Vad händer när performance-hetsen släpper och fler och fler bolag behöver få ordning på sitt varumärke för att överleva? Tillsammans med Arash Gilan, vd på marknadsföringsbyrån Viva Media finner Erik svaret på hur företag hittar rätt balans och maximerar värdet av sina marknadsinvesteringar. Samtalet handlar också om hur viktigt det är att förälska sig i marknadsföring.

Kommande avsnitt:  

Avsnitt 5, 28:a september 

Så lyckas ni med growth marketing  - Jorge Castro, VD Growth Marketing Sweden

 

Avsnitt 6, 5:e oktober

Så lyckas ni med datadriven marknadsföring - Matilda Jansson, VD Precis Digital

 

Avsnitt 7, 12:e oktober

Så lyckas ni med PR och kommunikation - Malin Severin, VD Prime Weber Shandwick

 

Avsnitt 8, 19:e oktober

Så lyckas ni med sports marketing - Andreas Ottermark, VD ISP Sports Marketing

 

Avsnitt 9, 26:e oktober 

Så lyckas ni stå ut från mängden - Andreas Dahlqvist, VD Nord DDB

 

Avsnitt 10, 2:e november

Så lyckas ni med byråsamarbetet - Emma Thorp, VD Publicis

5 - Så lyckas ni med growth marketing

Jorge Castro, VD Growth Marketing Sweden

Så får ni mer trafik till er hemsida! Det och mycket mer snackar Erik Modig om med growth och SEO gurun Jorge Castro, VD på Growth Marketing Sweden. Här får ni ett fullmatat avsnitt med de smartaste sätten att öka er trafik och sno den från era konkurrenter. Jorge svarar på varför bolag oftast misslyckas med att optimera sin hemsida och vad som är avgörande för er framgång. Missa inte konkreta tips och tricks för fler affärer.