Föreläsningar

Erik Modig är en mycket populär talare och workshopledare för företag och organisationer som vill utveckla sin marknadsföring, kommunikation, tillväxt eller kreativitet.

Boka föreläsning nu

Van att stå på scen...

Eriks föreläsningar är lämpliga för ledningsgrupper, marknadsavdelningar, kommunikationsbyråer eller hela företag som behöver stärka sin marknadskommunikation, boosta sina kunskaper i effektiv och kreativ kommunikation eller utöka och förbättra sina erbjudanden och kundvärde. Föreläsningarna kan bokas på antingen svenska eller engelska och som 45 minuters eller längre föreläsningar samt som halv-, en- eller tvådagars kurser för dem som fördjupat vill förstå hur man når och påverkar en publik.

Välj från teman från 15 års forskning och expertis 

Lorem ipsum dolor sit amet, metus at rhoncus dapibus, habitasse vitae cubilia odio sed. Mauris pellentesque eget lorem malesuada wisi nec, nullam mus. Mauris vel mauris. Orci fusce ipsum faucibus scelerisque.

Call To Action

FÖRELÄSNING/WORKSHOP TEMA:

Bang for the buck

Effektiv marknadskommunikation

 

Passar som:
- Inspirationsföreläsning (30-40 min)
- Längre föreläsning (70-90 min)
- Workshop (upp till 3 timmar)
- Bra för konferens med stor publik
- Övningsmaterial och tillhörande bok finns

 

Den eviga strömmen av budskap som sköljer över dagens människor har lärt oss att ignorera marknadskommunikation. Så, hur når man en mottagare som inte vill lyssna? Erik utgår från sin prisvinnande bok Bang for the buck och går igenom hans hyllade verktyg ”påverkansmatrisen” som idag används av företag och byråer för att öka effekten av sin marknadskommunikation.

Fråga om tillgänglighet

FÖRELÄSNING/WORKSHOP TEMA:

Det ni inte visste om kundnytta och om hur kunder fattar beslut

 

Passar som:
- Inspirationsföreläsning (30-40 min)
- Längre föreläsning (70-90 min)
- Workshop (upp till 3 timmar)
- Passar liten eller stor grupp
- Övningsmaterial

 

Erik tar er med på en resa genom de senaste tio årens forskning inom beslutsfattande, consumer neuroscience och big data-analyser som berättar vilka affärsbeslut och vilken marknadsföring som får företag att växa. Även om globala best-sellers och management-artiklar har haglat tätt de senaste åren är det få ledningar som tagit till sig och omsatt kunskapen om sina kunders beslutsfattande till strategi. 

Föreläsningen presenterar best-practice om hur företag jobbar med kundnytta och hur vi tror att framtiden kommer att se ut så att ni kan fortsätta skapa tillväxt. Det är helt enkelt dags att vakna och börja konkurrera på riktigt!

Fråga om tillgänglighet

FÖRELÄSNING/WORKSHOP TEMA:

Världens bästa kundresa

Förena neuromarketing med UX design

 

Passar som:
- Inspirationsföreläsning (30-40 min)
- Längre föreläsning (70-90 min)
- Workshop (upp till 3 timmar)
- Få nöjdare kunder idag!
- Övningsmaterial

 

Kund-och säljfokus är nutidens ledord och dagens företag söker svar i kundens hjärnor för att där hitta ”köpknappen”. Begreppet neuromarketing har gjort entré och tillsammans med en ökad förståelse om varför kunder faktiskt köper blir insikterna mycket intressanta.

Vad innebär denna kunskap för er? Kunderna erbjuds fler produkter än någonsin tidigare och valmöjligheterna är närmast oändliga. Uppmärksamheten en konsument ger en ny produkt eller ett varumärke riskerar att bli minimal.

Fråga om tillgänglighet