Föreläsningar
Erik Modig är en mycket populär talare och workshopledare för företag och organisationer som vill utveckla sin marknadsföring, kommunikation, tillväxt eller kreativitet.
Van att stå på scen...
Eriks föreläsningar är lämpliga för ledningsgrupper, marknadsavdelningar, kommunikationsbyråer eller hela företag som behöver stärka sin marknadskommunikation, boosta sina kunskaper i effektiv och kreativ kommunikation eller utöka och förbättra sina erbjudanden och kundvärde. Föreläsningarna kan bokas på antingen svenska eller engelska och som 45 minuters eller längre föreläsningar samt som halv-, en- eller tvådagars kurser för dem som fördjupat vill förstå hur man når och påverkar en publik.

Välj från teman från 15 års forskning och expertis
Erik har arbetat som föreläsare baserat på sin forskning i över 15 år. Det innebär hundratals olika föreläsningar för alla olika typer av sammanhang, grupper och mål. Tveka därmed inte att höra av dig med vilken fråga eller ämne du än är ute efter inom kommunikation och marknadsföring. Det är hög sannolik att Erik kan fixa det.
FÖRELÄSNING/WORKSHOP TEMA:
Bang for the buck
Effektiv marknadskommunikation
Passar som:
- Inspirationsföreläsning (30-40 min)
- Längre föreläsning (70-90 min)
- Workshop (upp till 3 timmar)
- Bra för konferens med stor publik
- Övningsmaterial och tillhörande bok finns
Den eviga strömmen av budskap som sköljer över dagens människor har lärt oss att ignorera marknadskommunikation. Så, hur når man en mottagare som inte vill lyssna? Erik utgår från sin prisvinnande bok Bang for the buck och går igenom hans hyllade verktyg ”påverkansmatrisen” som idag används av företag och byråer för att öka effekten av sin marknadskommunikation.
FÖRELÄSNING/WORKSHOP TEMA:
Internkommunikation
Passar som:
- Inspirationsföreläsning (30-40 min)
- Längre föreläsning (70-90 min)
- Workshop (upp till 3 timmar)
- Passar liten eller stor grupp
- Övningsmaterial
Oavsett om man försöker uppnå ökad förändringstakt, ökad arbetsglädje eller större engagemang så är det kommunikation som driver förändringen framåt. Chefer, ledare och medarbetare har allt att vinna på att lära sig mer om förutsättningarna för tydlig och effektiv kommunikation.
Detta är en inspirerande föreläsning där insikter och kunskap från marknadsföringens område kommer till användning för att skapa förutsättningar för världens bästa arbetsplats. Ledare och medarbetare med kompetens om kommunikationens mekanismer kommer att både leda och bidra till effektivare förändringsprocesser utan onödigt obehag och konflikter.
Förmågan att kontinuerligt förändras, förnyas och vilja samarbeta blir allt mer kritisk för framgångsrika företag och organisationer och Erik Modig föreläser om de positiva effekter som skapas när effektiv kommunikation är den rådande kulturen.
En underhållande och insiktsfull föreläsning för alla medarbetare om hur en rolig och effektiv arbetsplats får både kollegor och kunder att välja er om och om igen.
Passar inte en föreläsning? Gå en egen kurs istället?
FÖRELÄSNING/WORKSHOP TEMA:
Världens bästa kundresa
Förena neuromarketing med UX design
Passar som:
- Inspirationsföreläsning (30-40 min)
- Längre föreläsning (70-90 min)
- Workshop (upp till 3 timmar)
- Få nöjdare kunder idag!
- Övningsmaterial
Kund- och säljfokus är nutidens ledord och dagens företag söker svar i kundens hjärnor för att där hitta ”köpknappen”. Begreppet neuromarketing har gjort entré och tillsammans med en ökad förståelse om varför kunder faktiskt köper blir insikterna mycket intressanta.
Vad innebär denna kunskap för er? Kunderna erbjuds fler produkter än någonsin tidigare och valmöjligheterna är närmast oändliga. Uppmärksamheten en konsument ger en ny produkt eller ett varumärke riskerar att bli minimal.
FÖRELÄSNING/WORKSHOP TEMA:
Det ni inte visste om kundnytta och om hur kunder fattar beslut
Passar som:
- Inspirationsföreläsning (30-40 min)
- Längre föreläsning (70-90 min)
- Workshop (upp till 3 timmar)
- Passar liten eller stor grupp
- Övningsmaterial
Erik tar er med på en resa genom de senaste tio årens forskning inom beslutsfattande, consumer neuroscience och big data-analyser som berättar vilka affärsbeslut och vilken marknadsföring som får företag att växa. Även om globala best-sellers och management-artiklar har haglat tätt de senaste åren är det få ledningar som tagit till sig och omsatt kunskapen om sina kunders beslutsfattande till strategi.
Föreläsningen presenterar best-practice om hur företag jobbar med kundnytta och hur vi tror att framtiden kommer att se ut så att ni kan fortsätta skapa tillväxt. Det är helt enkelt dags att vakna och börja konkurrera på riktigt!